Zbliża się Wielkanoc, więc czas zabrać się za przygotowywanie materiałów.
W związku z tym przygotowałam dla moich młodszych uczniów Easter Bingo, które w sumie łączy dwa tematy - Easter i Spring .
Każde jajko zawiera siedem różnych obrazków.
Są różne wariacje gry. Z młodszymi dziećmi: nauczyciel wymienia kolejno nazwy i jeśli uczeń ma daną rzecz na swoim obrazku musi ją zasłonić (my używamy do tego specjalnych "guziczków", ale można użyć cokolwiek dziecko ma w piórniku). Inną opcją jest, że to dzieci kolejno wymieniają nazwy.
Z nieco starszymi dziećmi gram na zasadzie pytań "Have you got...?". Każdy kolejno zadaje grupie to pytanie, zakrywamy rzeczowniki, które zostały wymienione i kto pierwszy zakryje wszystkie, lub inną ustaloną wcześniej liczbę, wygrywa :)
Strony
▼
sobota, 21 marca 2015
Walking In The Jungle
Dziś przedstawię kilka zabaw i gier wymyślonych na podstawie Walking In The Jungle by Super Simple Songs.
1. Ponieważ w piosence pojawiają się słowa :
1. Ponieważ w piosence pojawiają się słowa :
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
warto przypomnieć lub nauczyć maluchów znaczenia forward i back/backward.
Moi uczniowie znali już wcześniej piosenkę Seven Steps, w których wystepują te dwa zwroty, więc dla powtórzenia zaśpiewaliśmy ją jeszcze raz.
Ale oczywiście można i bez piosenki wydawać polecenia Seven steps forward/ Five steps back/ Three giant steps forward/ Eight little steps back. Przy okazji maluchy powtórzą liczby :)
2. Action verbs : walking, stomping, jumping, skipping
Najprościej zaprezentować te czasowniki przez pokazywanie. Dla ułatwienia od razu możemy powtórzyć więcej czasowników (flying, swimming, running, climbing), bo przyda nam się to w dalszej części lekcji.
3. Jungle animals : frog, monkey, toucan, tiger
Ponieważ moi uczniowie temat zwierząt mają już raczej obcykany, cztery zwierzęta wydawały mi się za mało i przygotowałam mnóstwo innych kart z wild animals. Dla powtórzenia bawimy się w miming game, w której udajemy zwierzaki, a także rozpoznajemy i wydajemy dźwięki zwierząt.
Wykorzystałam do tego plik audio (bez video) znalezniony na youtube. Puszczałam dzieciom nagranie, zatrzymując po każdym zwierzęciu i musiały rozpoznać co to było za zwierzę (ominęłam niektóre zwierzęta)
Graliśmy także w moje BINGO, które robiłam specjalnie pod tą lekcję.
4. Walking In The Jungle ... przechodzimy do piosenki.
Oglądamy video i słuchamy piosenki bez zatrzymywania i wtrącania niczego.
Od razu po piosence zadaje kilka pytań, najpierw grupie, a pózniej indywidualnie: X, are you afraid of spiders/tigers/snakes/frogs?
5. Ruszamy do dżungli ! Let's go to the jungle!, można też powiedzieć Let's go to the zoo! (niektóre dzieci będą się upierać, że przecież kot nie mieszka w dżungli;))
Rozkładamy na podłodze wszystkie możliwe flashcardy ze zwierzętami (wild/farm/pets).
Ustawiamy się gęsiego. Najpierw "wycieczkę" prowadzę ja:
"Let's go! (śpiewamy) Walking in the jungle, walking in the jungle, walking in the jungle, walking in the jungle . One step, two steps, three steps forward. One step, two steps, three steps back."
Zatrzymujemy się i spoglądamy na kartę, która jest najbliżej Nas. Pytam uczniów "What is it?". Uczniowie odpowiadają. Jeśli jest to grozne zwierzę, którego się boimi krzyczymy ruuuuuuuun! i uciekamy. Jeśli nie, idziemy dalej. Przewodnicy się zmieniają i za każdym razem ktoś inny prowadzi grupę zmieniając słowa piosenki na swimming in the jungle/flying in the jungle/stomping in the jungle itp.
Dzieciom bardzo podobała się ta zabawa, szczególnie gdy można było wrzeszczeć na całego "ruuuuuuun!" i ciężko się nie domyślić, że zazwyczaj kierowały grupę w stronę takich zwierząt...:)
poniedziałek, 16 marca 2015
Speaking cards
Coś dla młodzieży i dorosłych. Speaking cards na rozgrzewkę :)
You want to cook something
special for your partner. Decide what to cook and what ingredients you need.
|
It’s your mum’s birthday in
two weeks. Decide what to buy her.
|
You friend from England is
coming to visit you. He/She is going to spend two days in your city/town.
Decide what to show her/him.
|
You’ve won a
two-week-holiday for two. You can choose the destination yourself. Decide
where to go and who to take.
|
Your friend asks you to
recommend a movie to watch. What would you recommend?
|
You’ve found a wallet in the
street. What would you do?
|
You’ve won £200. You can buy
whatever you want. What would you buy?
|
It’s your partner’s birthday
today and you’ve completely forgotten about it. She’ll be at home in five
minutes. What would you do?
|
You want to learn something
new. What would it be?
|
You are in a bookshop.
Decide what book to buy.
|
Puzzle
Uwielbiam puzzle pod każdą postacią. Wykorzystuje je też na swoich zajęciach z dziećmi.
Niedawno zakupiłam nowe, a oto pierwsze z nich
Niedawno zakupiłam nowe, a oto pierwsze z nich
Zestaw składa się z 16 dwuczęściowych puzzli. Zawierają one wyrazy takie jak: boat, rocket, telephone, egg, cup, ice cream, apple, ball, house, clock, balloon, kettle, cake, kite, sun i key.
Puzzle wykorzystuje na rózne sposoby i w róznych celach. Nie tylko mogą one służy nam jako powtórzenie słownictwa, ale można też je wykorzystać do jego wprowadzenia. Z łatwością zastąpią nam one flashcardy i można bawić się z nimi na podobnych zasadach (What's missing? / Run/Crab walk/Swim/Fly to.../ Snap...)
Bawimy się również w guess what? ,czyli opisujemy przedmioty znajdujące się na obrazkach i zgadujemy, o które chodzi.
Młodsze dzieci mogą tworzyć proste konstrukcję z czasownikiem "to be" i opisywać rzeczy prostymi zdaniami, np. It's a cup. It's yellow. It's small.
Oprócz wyżej wymienionych zabaw, można zagrać też w memory game (picture and word cards).
Kolejnymi puzzlami są My Activity Pack - Word Building (sklep)
Ogromny zestaw puzzli składający się z aż 220 elementów = 60 wyrazów z róznych kategorii
(zwierzęta, środki transportu, jedzenie, ludzie, przedmioty domowe itp.) . Są to 3-5-literowe wyrazy, przy czym każda literka to osobny element.
Puzzle są kolorowe, pięknie ilustrowane, aż chce się układać :)
A tu kilka przykładów:
I co jest świetne, do puzzli zostały dołączone dwie książeczki, w których jest mnóstwo świetnych ćwiczeń ze słownictwa ujętego na puzzlach i nie tylko.
Na pewno wykorzystam ze swoimi uczniami !
Z jedną z moich uczennic układałyśmy puzzle na zajęciach i opisywaliśmy te rzeczowniki ("to be", "can" "has got"). Najpierw segregowałyśmy elementy i wrzucałyśmy do ustalonych wcześniej kategorii. Próbowałyśmy zgadnąć co to jest, układałyśmy puzzle, kolejno z każdej kategorii i robiłyśmy powtórkę różnych struktur gramatycznych i słownictwa. Przy zwierzętach ćwiczyłyśmy has got oraz wyrazy takie jak np. wings, neck, przy przedmiotach domowych jak np. bed, lamp, powtórzyłyśmy prepositions.
piątek, 6 marca 2015
Yes, we can! - lekcja z czasownikiem modalnym 'can'
Ostatnio z grupą 3-klasistów poświęciliśmy nieco czasu czasownikowi modalnemu "can".
Nie była to dla nich zupełna nowość, bo mówiliśmy o tym już dużo wcześniej przy okazji czynności i zwierząt, ale teraz chciałam to trochę rozszerzyć, dlatego wprowadziłam kilka nowych czynności.
Chciałam zaprezentować kilka pomysłów, które pomogą Nam trochę urozmaicić lekcję z "can".
1. Class survey
Nie była to dla nich zupełna nowość, bo mówiliśmy o tym już dużo wcześniej przy okazji czynności i zwierząt, ale teraz chciałam to trochę rozszerzyć, dlatego wprowadziłam kilka nowych czynności.
Chciałam zaprezentować kilka pomysłów, które pomogą Nam trochę urozmaicić lekcję z "can".
1. Class survey
Can
you...?
|
You
|
_________
|
_________
|
_____________
|
_________________
|
||||
________________
|
||||
________________
|
||||
________________
|
Uczniowie wypisują różne czasowniki, uzupełniają tabelkę imionami swoich kolegów i koleżanek, chodzą po klasie i przeprowadzają "wywiad". Trzeba ustalić to w jaki sposób będą zapisywane odpowiedzi. Może to być w postaci tick or cross, yes or now, Yes, I can/No, I can't (lub użycie 3 os. l.poj. she/he), ale może to być również happy or sad face.
Przy małej liczbie osób nie powinno być żadnego problemu z wykonaniem tego ćwiczenia.
W liczniejszych klasach myślę, że dobrze było podzielić je na 4-6-osobowe grupy.
Jako podsumowanie my najczęściej głośno opisujemy i analizujemy wyniki. Można poprosić uczniów, aby opisali co wybrany/a kolega lub koleżanka potrafią zrobić, a czego nie potrafią.
Fajnym pomysłem jest również wykres, który obrazowałby wyniki ankiety.
(tu przykład stworzony na szybko w Wordzie, ale dzieciaki na pewno narysowali by fajniejsze)
Taki wykres + opisanie wyników (krótkie zdania typy Kasia can play the piano, Olek and Marek can't skip.) może być również zadaniem domowym.
2. Got talent ! - a talent show
Najpierw oglądamy krótki filmik dostępny na yt i wzorując się na nim możemy pobawić się w Got talent!. Przygotujmy scenę i stolik dla jury. Trzeba wybrać 2-3 osoby, które grałyby rolę jury. Osoby mogą się zmieniać w trakcie zabawy. Jury zadaje kilka pytań osobie stojącej na scenie. Można poprosić "jury", aby zaczęło od pytań takich jak What's your name?, Where are you from? lub od razu można przejść do "What can you do?" i wtedy dana osoba musi zaprezentować swoje umiejętności jednocześnie je nazywając. Jury może zadawać inne pytania z czasownikiem 'can' (Can you run fast? Can you draw an octopus?), na które osoba musi odpowiedzieć.
Zabawa sprawdza się znakomicie, a gdy tylko nadchodzi koniec zaczyna się rozpacz :)
P.S. Jedyne co nie podoba mi się w tym filmiku to wymowa 'can't'...:-/
3. I can / I can't - handprints
Rozdajemy uczniom kartki kolorowego papieru (oczywiście może być zwykły biały...:)).
Prosimy aby odrysowali na nich odciski swoich dłoni, a następnie je wycięli.
Na jednej dłoni piszą I can , a na drugiej I can't,
a w miejscu palców wypisują czynności,
które potrafią i te których nie potrafią wykonać.
Niektórzy wczuli się aż za bardzo :)