Strony

piątek, 24 kwietnia 2015

Food - board games

Kilka wpisów temu pojawiły się karty i bingo do tematu Food (możesz je zobaczyć klikając tu), a dziś wrzucam trzy gry planszowe z róznym słownictwem związanym z jedzeniem. 

Gry są bardzo proste, wystarczy kostka do gry i pionki, które mogą być tak naprawdę wszystkim (od gumek do mazania bo kawałek papieru). Ja gry wydrukowałam na kolorowym papierze, zalaminowałam i śmigamy. Jedna rozgrywka zajmuje niewiele czasu, a może stanowić miłe wprowadzenie, przerywnik lub zakończenie. 






Enjoy! 



czwartek, 23 kwietnia 2015

Memory game - spring

Kilka dni temu wrzuciłam wiosenne flashcards, które możecie znaleźć tu


Karty te wykorzystałam też do memory game, w którą gram, z racji prostego słownictwa, z najmłodszą grupą. 




Można skorzystać również z drugiego wariantu gry, czyli word + picture. 











niedziela, 19 kwietnia 2015

Animals - grammar

Często zdarza się, że podczas wypowiedzi ustnej uczniowie mylą czasowniki "to be", "have got" i czasownik modalny "can".

Do ćwiczenia natchnęła mnie autorka innego bloga, która wykorzystała podobne ćwiczenie z pingwinami.

Wykorzystałam więcej zwierząt, rozszerzyłam ćwiczenie nieco przez dodanie "can't" do tabelki, choć w przyszłości myślę, że stworzę większą tabelę z podziałem na "are" / "aren't"/ "have got"/ "haven't got"/ "can"/"can't".

Myślę, że będzie to fajne ćwiczenie na szybką powtórkę gramatyki







Do ćwiczenia możemy wykorzystać również set wyrazowych kart, które po wycięciu można dopasowywać i wkleić w odpowiednie rubryczki :)


Spring is here! - song&flashcards

Z racji, że kalendarzowa wiosna trwa i z nadzieją, że za oknem zrobi się już prawdziwie wiosennie, przygotowuję lekcje wiosenne.


Świetna piosenka wiosenna do wykorzystania na zajęciach z dziećmi. 
Bardzo proste słowa, atrakcyjne slajdy i fajnie dobrane tematycznie słownictwo. 
Aby uatrakcyjnić i ułatwić naukę piosenki przygotowałam flashcards

I can see a rainbow


I can hear the bees




  I can feel the wind





 Spring is here!

I can see the butterflies 



I can hear the frogs


 I can feel the sun




 Spring is here!

Goodbye winter, hello spring

A new start for everything, 

Goodbye snow


Hello sun


  Let's go outside and have some fun

I can see the cherry trees

I can hear the birds 


I can smell the flowers


Spring is here!

I have a runny nose, (miming)

I have itchy eyes, 

I have hay fever,

Spring is here! Achoo!!

Goodbye winter, hello spring , 

A new start for everything, 

Goodbye snow, hello sun, 

Let's go outside and have some fun,

Let's go outside and have some fun, 

Let's go outside and have some FUN !




W kolejnym poście postaram się zaprezentować moje bingo, które stworzyłam z myślą wiosennych lekcjach ;)

poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Food - flashcards

Były zwierzaczki, było przymiotniki, czas na słownictwo związane z jedzeniem. 

Oto kilka z flashcardów, które zrobiłam pod moje zajęcia. 

































Przygotowując flashcardy celowo wykorzystałam same obrazki i nie podpisywałam ich. 
Będę mogła je wykorzystać do większej ilości gier. 

Do czego je wykorzystam: 
  • Let's jump! Wyznaczamy punkt A i B w klasie (lepiej, żeby droga z pkt A do pkt B była dłuższa niż szersza...) Jeśli posiadacie możecie oznaczyć je szarfą, jakąś linką, lub sznurkiem. Między punktem A i B rozkładamy duuuużą ilość kart. I przystępujemy do zabawy. Najpierw prezentuje ją ja, żeby wyjaśnić o co chodzi. Musimy skakać na lub obok kart (czasem poświęcam swoje zalaminowane karty i dzieciaki skaczą na karty, ale jeśli chcemy aby odbyło się do 'bezurazowo' dla naszych kart polecam wersję "skaczemy obok") i jednocześnie je nazywamy. Podsumowując: Naszym zadaniem jest pokonać drogę z punkt A do B, skacząc na karty i je nazywając. Z niekórymi grupami nieco to utrudniam i wprowadzamy forward/backward i raz skacząc do przodu raz do tyłu. 
  • Twister - ukochana gra moich uczniów. Niestety sprawdza się zazwyczaj w małych grupach. W dużych, trzeba dzielić ich na grupki,a reszta czekając dostaje małpiego rozumu...Put yout left foot on a pineapple/ Put your right hand on a cupcake itp. itd. 
  • Hot ball - gra opisywana przeze mnie już wcześniej, wiec w dużym skrócie. Siadamy w kółku. Karty kładę na środku. Przypominamy sobie nazwy, staramy się zapamiętać co jest na kartach. Karty zakrywamy, w ruch idzie piłeczka, puszczam muzykę i przekazujemy sobie piłeczkę z rąk do rąk. Gdy zatrzymam muzykę, osoba, która akurat trzyma piłkę musi odkryć jedną kartę i ją nazwać. Jeśli nazwie poprawnie zostawiamy odkrytą kartę. Jeśli zle - zakrywamy. 
  • Can I have...? Ćwiczymy krótkie dialogi. Najpierw na forum grupy, pózniej w parach z mniejszymi kartami. Can I have...? , Here you are, Thank you, You are welcome. Powtórka podstawowych zwrotów, ale za to smacznie :) 
  • Restaurant/Shopping  - role-play - na pewno będziemy się bawić w restaurację i sklep, a ponieważ mam do wypróbowania nowy stragan będzie szał;  ale spróbuję to szerzej opisać w innym poście, już po lekcji. 
  • Miming game - często wykorzystuje na zajęciach z młodszymi uczniami. Imagine you are eating...I udajemy, a przy tym fajnie się bawimy. 
  • Tradycyjne memory, domino, My Shopping List (ELI Publishing)
  •  no i bingo, które zrobiłam sama, używając obrazków pochodzących ze  strony