Strony

niedziela, 22 maja 2016

My Own Vocabulary and Grammar Timesaver

Bardzo często na zajęciach korzystam z różnego rodzaju książek typu Timesaver.
Czasem wydaje mi się, że wykorzystałam z nich już wszystkie ćwiczenia jakie były możliwe (w danej grupie wiekowej/dla danego poziomu). Zazwyczaj tworzę swoje ćwiczenia, w których zawieram słownictwo lub zagadnienia gramatyczne, które poznajemy z uczniami.
Część z tych ćwiczeń do tej pory publikowałam na blogu jako załącznik do postów tematycznych.

Tym razem postanowiłam stworzone ćwiczenia połączyć w całość i zrobić coś swojego na wzór istniejących już książek, ale ze swoimi ćwiczeniami i darmowymi obrazkami pochodzącymi ze stron pixabay.com, openclipart.org oraz freepik.com.

Żadne z tych ćwiczeń nie było wcześniej publikowane ani na moim blogu, ani na facebook'owym fp.

Ćwiczenia są podzielone tematycznie. 
Plik zawiera 23 strony z 35 ćwiczeniami! 

Zadania typu "Label the pictures" :


'Matching":


Mamy też nieco gier, jak np. karty do memory game lub gra planszowa z podawaniem czasu:



Są też i karty z moim ulubionym "I spy with my little eye", w którym uczniowie powtarzają dane słownictwo oraz liczby. 


Jest też kilka ćwiczeń na mówienie. 


Są też krzyżówki: 




Niestety po przekonwertowaniu plików na jeden pdf zmienił się margines i nie zaczynają się od samej góry strony. W linku do pobrania możecie więc pobrać wszystkie pliki w całości lub każdą stronę z osobna.


Mam nadzieję, że nie wkradły się żadne literówki lub inne błędy, ale jeśli tak to przepraszam i proszę o zwrócenie uwagi :)



niedziela, 15 maja 2016

Adverbs&Adjectives

Gra planszowa zrobiona na szybko.
Celem jest powtórzenie stopniowania przymiotników oraz tworzenia przysłówków. 

Potrzebujemy: planszę, karty do gry (wydrukowane na kolorowym papierze [kolory muszą się zgadzać] lub wydrukowane kolorowym tuszem łącznie z tłem), pionki, kostka. 

Plansza składa się z kolorowych kółek. Kolejno rzucamy kostką i przesuwamy pionek o ilość wyrzuconych oczek. Bierzemy kartę koloru pola, na którym stoimy. 

Pole filetowe oznacza, że musimy utworzyć przysłówek. Polecam go nie tylko mówić, ale także zapisywać. 
Pole żółte oznacza stopniowanie - uczeń zapisuje stopień wyższy i najwyższy przymiotnika. Przymiotniki są pomieszane (jest też stopniowanie opisowe i kilka wyjątków). 
Pole niebieskie oznacza, że musimy ułożyć zdanie z stopniem wyższym przymiotnika z użyciem wyrazu "than"

Jeśli uczeń wykona poprawnie zadanie zostaje na swoim polu. Jeśli przysłówek/stopniowanie/zdanie będzie błędne uczeń cofa się do poprzedniego pola. 
Pola specjalne (+2/-1) uczeń przesuwa się dwa miejsca do przodu lub cofa o jedno pole. 
Pole ze znakiem zapytania - uczeń sam wybiera kolor karty. 










Wszystkie pliku do pobrania TU / download HERE
Tła: 



sobota, 14 maja 2016

My daily routine - memory game

Właśnie omawiam z 8-latkami dział "My daily routine". Poznajemy nazwy codziennych czynności, opowiadamy co robimy każdego dnia i uczymy się podawać czas.

Przygotowałam karty do memory game.
Zanim przejdziemy do gry rozkładam karty obrazkowe na ławce/dywanie, a odwrócone karty ze zdaniami układam na kupce obok. Uczniowie po kolei biorą jedną kartę, czytają i dopasowują do obrazka.

Oprócz memory game karty wykorzystałam do poćwiczenia godzin.
Przygotowałam małe kawałki karteczek samoprzylepnych. Dałam je jednemu uczniowi i mówiłam zdanie np. "I get up at seven o'clock.". Zadaniem ucznia było zanotować godzinę i przykleić karteczkę do odpowiedniej karty. Pózniej ten uczeń mówił inne zdanie koledze/koleżance i tak łańcuszkiem zapisywaliśmy godziny i łączyliśmy je z czynnościami. Bardzo im się to podobało :)





Wszystkie obrazki pochodzą ze strony http://www.freepik.com/ .

Jeśli chcielibyście wykorzystać jakieś tło do kart polecam te: 




Wszystkie karty do pobrania TU/ download HERE

poniedziałek, 2 maja 2016

Vegetables

Po owocach pora na garść materiałów z warzywami w roli głównej.

Karty, coś jak puzzle, które wykorzystuje do wprowadzenia słownictwa. Karty można rozciąć i dopasowywać odpowiednie połówki (picture - word/word-picture). Jeśli wydrukujemy je na grubszym papierze lub podkleimy jakimś tłem możemy zagrać również w memory.



Piękne tła można pobrać ze strony freepik.com . Do tematu warzyw idealnie wpasowuje się ta: 



Tradycyjnie też pojawia się Bingo (plansze plus karty). 

Grać można na wiele sposobów. Ponieważ to tego Bingo mam przygotowane karty wykorzystamy je podczas grania. Każdy dostaje jedną planszę i po kolei odkrywamy jedną kartę. Odczytujemy ją, a osoba, która ma dane warzywo na swojej planszy musi je czymś zakryć (przedmiotami z piórnika, nakrętkami, żetonami, czymkolwiek). Osoba, która jako pierwsza zakryje wszystkie warzywa krzyczy BINGO!










Wszystkie materiały można pobrać TU / DOWNLOAD 

niedziela, 1 maja 2016

Fruit Dobble

Dzisiejszy wpis jest kontynuacją wczorajszego, owocowego, wpisu, z którego mogliście, i wciąż możecie, pobrać fruit flashcards i bingo


             
Przygotowałam też FRUIT DOBBLE. 

Słownictwo wykorzystane w kartach:


Karty: 








Zasady grania w Dobble znajdziecie TU  (w oryginalnej grze gra się jedną kartą <tą ostatnią zdobytą>, ja czasem modyfikuję zasady i szczególnie z młodszymi używamy wszystkich zdobytych kart. Ważne żeby przyłożyć obrazek do obrazka i go nazwać).

Dobble, które zawiera same obrazki może być wykorzystywane w nauce wszystkich języków, ale nie tylko. Moja rodzina i znajomi uwielbiamy wszelkie gry, a Owocowe Dobble sprawdza się świetnie jako piknikowa gra w rodzinnym gronie.

W Dobble, akurat inne niż owocowe, grałam również w grupie (10-osobowej) 3-4-latków. Jak?
Siedzieliśmy w kółku. Na środku kładłam dwie karty i wspólnie szukaliśmy wspólnego elementu i nazywaliśmy go.


WSZYSTKIE KATY DO POBIERZECIE STĄD / DOWNLOAD HERE

Obrazki wykorzystane karty pochodzą z darmowych zródeł takich jak pixabay.com, openclipart.org i sweetclipart.com