Jakiś czas temu opublikowałam moją własną wersję gry BrainBox - Places i tłumaczyłam zasady gry.
Obiecałam również inne zestawy.
Dziś wrzucam 18 nowych kart do zestawu "People". Karty zawierają proste pytania dotyczące głownie wyglądu, czynności i ubrań.
Co potrzebujemy do gry?
Dwustronne karty i kostkę.
Jak grać?
Uczeń losuje obrazek. Ma określoną ilość sekund (ok. 5-10) na przypatrzenie się obrazkowi i zapamiętanie szczegółów. Po upływie czasu, obrazek odwracamy, a uczeń rzuca kostką i odpowiada na pytanie (oczywiście bez ponownego spoglądania na obrazek), którego numer odpowiada wyrzuconym oczkom.
Jak drukować?
Niestety, drukowanie dwustronne nie okazuję się najlepszą opcją, ponieważ marginesy w szablonie, który sobie stworzyłam nie są równe, a żeby to zmienić musiałabym zrobić to od nowa, czyli spędzić nad tym wiele godzin. Nie mam cierpliwości już :)
Zamiast męczyć się z tym wydrukowałam 6 kartek, porozcinałam je i ponaklejałam na siebie, a następnie zalaminowałam. Zajmuje to więcej czasu, ale nie ma efektu poucinanych ramek.
Jeśli naklejacie to dokładanie sprawdzajcie czy na pewno przyklejacie odpowiednie pytania :)
Jeśli komuś to nie straszne to zapraszam do pobierania zestawu :)
Swoje wykorzystałam już nie raz w czasie wakacyjnych zajęć.
Jeśli chcecie zobaczyć jak wygląda oryginalna gra BrainBox to zachęcam do popatrzenia na poprzedni wpis.
Strony
▼
środa, 19 lipca 2017
sobota, 15 lipca 2017
What do they look like? - cards
Przygotowuje kolejne materiały na nowy rok szkolny (i nie tylko :))
To co serwuje dziś nadaje się na zajęcia nie tylko z dziećmi, ale także starszymi uczniami na początkującym poziomie.
Karty mogą być potraktowane jako gra bingo. Uczniowie dostają plansze. Jeden uczeń wybiera jedną osobę ze swojej planszy i ją opisuje, po czym zakrywa obrazek żetonem (żetonem może być cokolwiek). Każdy inny uczeń, który ma na swojej planszy osobę odpowiadającą opisowi również zakrywa postać żetonem. Opisy mogą być krótsze lub dłuższe. Jeśli powiemy jedno zdanie np.: She has brown hair." będzie to pasowało to wielu różnych osób, ale jeśli rozszerzymy opis o opis np. ubrania będzie to dotyczyło mniej postaci.
Oczywiście karty można wykorzystać na inne sposoby, które przychodzą Wam do głowy. Można je porozcinać i wykorzystać do pisemnego opisu osób lub powycinać i bawić się w "Guess Who" przez zadawanie pytań.
Plansz jest 12. Napis jest w języku angielskim, ale nauczyciele innych języków mogą dowolnie zmienić napis edytując obrazki chociażby w Paint.
To co serwuje dziś nadaje się na zajęcia nie tylko z dziećmi, ale także starszymi uczniami na początkującym poziomie.
Karty mogą być potraktowane jako gra bingo. Uczniowie dostają plansze. Jeden uczeń wybiera jedną osobę ze swojej planszy i ją opisuje, po czym zakrywa obrazek żetonem (żetonem może być cokolwiek). Każdy inny uczeń, który ma na swojej planszy osobę odpowiadającą opisowi również zakrywa postać żetonem. Opisy mogą być krótsze lub dłuższe. Jeśli powiemy jedno zdanie np.: She has brown hair." będzie to pasowało to wielu różnych osób, ale jeśli rozszerzymy opis o opis np. ubrania będzie to dotyczyło mniej postaci.
Oczywiście karty można wykorzystać na inne sposoby, które przychodzą Wam do głowy. Można je porozcinać i wykorzystać do pisemnego opisu osób lub powycinać i bawić się w "Guess Who" przez zadawanie pytań.
Plansz jest 12. Napis jest w języku angielskim, ale nauczyciele innych języków mogą dowolnie zmienić napis edytując obrazki chociażby w Paint.