Strony
▼
czwartek, 25 stycznia 2018
niedziela, 21 stycznia 2018
Prepositions - game
Cześć!:)
Karty, dla mnie wyjątkowe, bo stworzyłam je sama od A do Z. Pół dnia spędziłam z aparatem w dłoni robiąc zdjęcia do kart :) Zdjęcia wyszły może trochę za ciemne, ale i tak nadają się do użytku.
Karty drukuje, rozkładam na podłodze i gramy w nie jak w grę planszową. Uczniowie rzucają kostkę, przesuwają pionek i odpowiadają na pytanie opisując położenie przedmiotów.
wtorek, 16 stycznia 2018
KABOOOOOOOM
Kaboom na pewno już znacie, a jeśli nie to szybko możecie nadrobić czytając ten wpis.
Wprowadziłam kilka zmian do gry i wyszło coś naprawdę fajnego.
Grę zrobiłam dla klas 3, ale grałam również z klasą 4 i po odjęciu kilku kart z klasą 2.
Już wyjaśniam, krok po kroku, zasady.
1. Karty trzeba wydrukować na grubszym papierze (ja drukowałam z kolorowym rewersem), tak aby karty nie przebijały. To bardzo ważne.
2. Karty rozkładamy na stole, uczniowie kolejno losują karty i wykonują polecenie.
⏩ obrazek - nazwij lub ułóż zdanie z wyrazem
⏩ pytanie - przeczytaj i odpowiedz na nie
⏩ liczba - przeczytaj ją
⏩ godzina - przeczytaj
⏩ polecenie typu "Nazwij..."
⏩ przetłumacz - są tylko 3 takie karty, zawsze można je odjąć z gry jeśli komuś się nie podobają :)
Cyfry na dole kart (+1/+2/+3/+4/+5/+6) mówią nam o tym ile punktów zdobywa uczeń jeśli poprawnie wykona polecenie.
Jeśli odpowiedz jest błędna, wspólnie ją poprawiamy i kartę z powrotem odkładamy do puli kart.
W grze biorę udział karty: KABOOM i ATTACK.
Jeśli uczeń wylosuje kartę KABOOM traci tyle kart ile jest podanych na karcie (np. -2 - oddaje 2 karty). Uczeń sam wybiera karty, które traci (uczniowie wybierają karty z najmniejszą ilością punktów i to jest ok.) Kartę Kaboom odkładamy na bok (nie bierze już udziału w grze), a karty, które stracił gracz wracają do gry (mieszamy je z pozostałymi).
Co robi ATTACK? Uczeń, który wylosuje kartę z napisem Attack może zaatakować innego/innych ucznia/uczniów i ukraść mu/im karty. Ilość kart, które może "ukraść" jest podana na karcie (np. +1/+3). Uczeń nie może wziąć więcej niż 1 kartę od jednej osoby (chyba, że jest za mało graczy wtedy może wziąć max 2 karty od jednej osoby). To "złodziej" decyduje, które karty chce wziąć więc to raczej oczywiste, że będzie brał te najbardziej punktowane.
Karta Attack odpada z obiegu.
Na końcu liczymy punkty i wygrywa osoba, która ma ich najwięcej :)
Udostępniam Wam również szablon, tak abyście mogli wstawić swoje polecenia dostosowane do Waszych grup. Pamiętajcie jednak, że szablon (niby kilka kratek i wypisane punkty) jest objęty prawami autorskimi i jeśli publikujecie w Internecie swoją wersję gry z użyciem mojego szablonu powinniście podać jego zródło :)
________________________________________________________________________________
Print out the cards and laminate them.
Lay out the cards faced down on the table or floor. The first player chooses a card and turns it over.
⏩ picture - what is it? - name the picture
⏩ question - answer it
⏩ number - read it
⏩ time - tell the time
⏩ Name...
The numbers on the cards say how many points Ss get for answering the question.
KABOOM - if a student chooses one of the "kaboom cards", he/she loses one or more cards (depending on the number written on the card). The kaboom card is put aside and the task cards are back in the game.
ATTACK - if a student takes a card that says "Attack", he/she can attack his/her friends and steal their cards (how many cards? It depends on the number written on the card). I don't allow my Ss to "steal" all the cards from just one person (not fair). The attack card is put aside.
Wprowadziłam kilka zmian do gry i wyszło coś naprawdę fajnego.
Grę zrobiłam dla klas 3, ale grałam również z klasą 4 i po odjęciu kilku kart z klasą 2.
Już wyjaśniam, krok po kroku, zasady.
1. Karty trzeba wydrukować na grubszym papierze (ja drukowałam z kolorowym rewersem), tak aby karty nie przebijały. To bardzo ważne.
2. Karty rozkładamy na stole, uczniowie kolejno losują karty i wykonują polecenie.
⏩ obrazek - nazwij lub ułóż zdanie z wyrazem
⏩ pytanie - przeczytaj i odpowiedz na nie
⏩ liczba - przeczytaj ją
⏩ godzina - przeczytaj
⏩ polecenie typu "Nazwij..."
⏩ przetłumacz - są tylko 3 takie karty, zawsze można je odjąć z gry jeśli komuś się nie podobają :)
Cyfry na dole kart (+1/+2/+3/+4/+5/+6) mówią nam o tym ile punktów zdobywa uczeń jeśli poprawnie wykona polecenie.
Jeśli odpowiedz jest błędna, wspólnie ją poprawiamy i kartę z powrotem odkładamy do puli kart.
W grze biorę udział karty: KABOOM i ATTACK.
Jeśli uczeń wylosuje kartę KABOOM traci tyle kart ile jest podanych na karcie (np. -2 - oddaje 2 karty). Uczeń sam wybiera karty, które traci (uczniowie wybierają karty z najmniejszą ilością punktów i to jest ok.) Kartę Kaboom odkładamy na bok (nie bierze już udziału w grze), a karty, które stracił gracz wracają do gry (mieszamy je z pozostałymi).
Co robi ATTACK? Uczeń, który wylosuje kartę z napisem Attack może zaatakować innego/innych ucznia/uczniów i ukraść mu/im karty. Ilość kart, które może "ukraść" jest podana na karcie (np. +1/+3). Uczeń nie może wziąć więcej niż 1 kartę od jednej osoby (chyba, że jest za mało graczy wtedy może wziąć max 2 karty od jednej osoby). To "złodziej" decyduje, które karty chce wziąć więc to raczej oczywiste, że będzie brał te najbardziej punktowane.
Karta Attack odpada z obiegu.
Na końcu liczymy punkty i wygrywa osoba, która ma ich najwięcej :)
Udostępniam Wam również szablon, tak abyście mogli wstawić swoje polecenia dostosowane do Waszych grup. Pamiętajcie jednak, że szablon (niby kilka kratek i wypisane punkty) jest objęty prawami autorskimi i jeśli publikujecie w Internecie swoją wersję gry z użyciem mojego szablonu powinniście podać jego zródło :)
DOWNLOAD
Pictures - designed by Freepik
Pictures - designed by Freepik
Print out the cards and laminate them.
Lay out the cards faced down on the table or floor. The first player chooses a card and turns it over.
⏩ picture - what is it? - name the picture
⏩ question - answer it
⏩ number - read it
⏩ time - tell the time
⏩ Name...
The numbers on the cards say how many points Ss get for answering the question.
KABOOM - if a student chooses one of the "kaboom cards", he/she loses one or more cards (depending on the number written on the card). The kaboom card is put aside and the task cards are back in the game.
ATTACK - if a student takes a card that says "Attack", he/she can attack his/her friends and steal their cards (how many cards? It depends on the number written on the card). I don't allow my Ss to "steal" all the cards from just one person (not fair). The attack card is put aside.
niedziela, 14 stycznia 2018
Roll, read and asnwer - speaking
Wróciłam! Tęskniliście? Jeszcze nie jestem pewna, czy wpadłam na chwilę, czy zostanę na dłużej, ale cieszmy się chwilą i nowymi materiałami.
Nowe ćwiczenie na mówienie. Uczniowie dostają kartę, rzucają kostkę (z cyframi lub oczkami) i odpowiadają na pytanie, którego numer odpowiada wyrzuconej liczbie oczek. Ćwiczenie sprawdzi się na zajęciach indywidualnych, w parach lub małych grupach.
Hi!
How to practice speaking with young learners and teenagers? Try out my new speaking cards.
The only things you need are:
⏩the cards,
⏩one dice,
⏩students willing to open their mouth :)
Ss choose one card, roll a dice and answer the question
(the number on the dice = the number of the question).
Nowe ćwiczenie na mówienie. Uczniowie dostają kartę, rzucają kostkę (z cyframi lub oczkami) i odpowiadają na pytanie, którego numer odpowiada wyrzuconej liczbie oczek. Ćwiczenie sprawdzi się na zajęciach indywidualnych, w parach lub małych grupach.
Hi!
How to practice speaking with young learners and teenagers? Try out my new speaking cards.
The only things you need are:
⏩the cards,
⏩one dice,
⏩students willing to open their mouth :)
Ss choose one card, roll a dice and answer the question
(the number on the dice = the number of the question).