Strony

poniedziałek, 12 marca 2018

Ubraniowy ciąg dalszy

O ubraniach było już wiele razy (click,click, click, click), ale obiecałam podzielić się kilkoma nowościami.

W którymś z tych wpisów wrzucałam szablon pralki do prania. Ja zazwyczaj korzystałam z kartonowej, która była dołączona do jednej z gier Orchard Toys.




W zeszłym roku robiłam z dziećmi pranie używając ubrań wyciętych z filcu. Ubrania świetne, ale na zdjęciach nie wyglądają efektownie, bo się strasznie wyginały na lince :)








Tym razem wydrukowałam obrazy (Designed by Freepik i cliparty ze strony pixabay.pl).
Każde ubranie drukowałam na papierze A4, zalaminowałam je i wycięłam.
Dzieci zachwycone- ubrania doskonale trzymają się na lince i się nie wyginają :)




Te same ubrania używaliśmy do gry "Spin the Bottle", czyli "zakręć butelką". Uczniowie nazywali ubrania, a pózniej udawaliśmy, że opisujemy wymyśloną postać i tworzyli zdania "She/He is wearing...".



Inna zabawa z ubraniami to zgadywanka "What am I wearing?"
Ustawiam jedno krzesło tyłem do tablicy. Jeden uczeń na nim siedzi, zamyka oczy, a ja lub pozostali uczniowie w tajemnicy przyczepiamy jedno ubranie do tablicy. Uczeń siedzący na krześle nie może się odwrócić i musi zgadnąć w co jest ubrany mówiąc "Am I wearing...?".

Moi uczniowie kochają również Bingo, więc i go nie mogło zabraknąć. 
Każdy kolejno wymienia jedno ubranie lub tworzy z nim zdanie "I am wearing..." i wszyscy, którzy mają je na swojej planszy zakrywają je nakrętką. Pierwsza osoba, która zakryje wszystkie ubrania krzyczy "Bingo!". 

Więc inspiracji do tematu ubrań szukajcie w poprzednich wpisach :) 
U mnie, niezmiennie od wielu miesięcy, szał robią zwierzęta w ubraniach (opisane w poprzednich ubraniowych wpisach) :)

Designed by Freepik



niedziela, 11 marca 2018

Reading skills practice


Kilka słów o obiecanych planszach.

Teksty z plansz zostały zaczerpnięte ze strony www.theguardian.com, a dokładny adres źródła został podanych pod tekstem.



Stworzyłam je z myślą o swoich kursach maturalnych (zajęcia indywidualne + małe grupki). 

Zrobienie jednej planszy zajmuje dużo czasu, ale uwierzcie, że samo wydrukowanie, zalaminowanie, wycięcie rzepów i wyrazów jest już pestką w tym całym procesie :) 


kartki papieru, kolorowa drukarka, laminator + folie, rzep samoprzylepny, nożyczki



Dzięki planszom poćwiczymy różne umiejętności, nie tylko samo czytanie. Uczniowie powtarzają słownictwo oraz poznają nowe wyrazy/zwroty w kontekście. Zarówno przed i po "czytance" możemy ćwiczyć speaking. Uczniowie patrząc na sam tytuł tekstu próbują zgadnąć z czym dokładnie związanych jest opisany problem, mówią o swoich doświadczeniach związanych np. z imprezami rodzinnymi, przeprowadzkami. Po przeczytaniu streszczają ustnie tekst, opowiadają o nim, tworzą rady dla tej osoby, wyobrażają sobie, że to oni są w takiej sytuacji i mówią co by zrobili (powtórka gramatyki). Ciekawym rozwiązaniem jest również pisanie odpowiedzi na list. 
Uczniowie mogą pracować indywidualnie, w parach lub malutkich grupkach. 

Użycie rzepów nie jest konieczne. Wykorzystałam je, bo chciałam wprowadzić jakiś nowy element. Przyszli maturzyści i inni, dorośli, uczniowie byli zachwyceni, że mogą sobie odczepiać i przyczepiać rzepy. Brzmi śmiesznie, ale serio tak jest :) 

Zachęciłam moich maturzystów do znalezienia podobnych tekstów, wydrukowania ich, po wcześniejszym usunięciu kilku słów i zostawienia luk. Uczniowie przysyłali mi teksty mailem, ja je drukowałam, wymieniali się nimi na zajęciach i brali do domu jako zadanie dom. Później je sobie sami sprawdzali na stronie podanej w źródle. 

Poświęciłam trochę czasu na zrobienie tych plansz, ale wiem, że zalaminowane zostaną ze mną na długie lata :) 





Jeśli macie ochotę, czas, energię aby tworzyć takie pomoce to serdecznie zachęcam Was do klikania w poniższy link.
Po zajęciach koniecznie zostawcie feedback. Chętnie się dowiem jak zareagowali Wasi uczniowie :)

P.S. Plansze do kopiowania, bez konieczności użycia rzepów, dorzucę do folderu w wolnej chwili.


czwartek, 1 marca 2018

Spelling

Nowe ćwiczenie, którego celem jest powtórzenie słownictwa oraz pisowni, a przy okazji można również powtórzyć literowanie.

Do gry potrzebujemy jedynie: 

- wydrukowanych i zalaminowanych plansz, 
- kostki,
- mazaka do tablic suchościeralnych.



Uczeń rzuca kostkę i jego zadaniem jest zapisanie wyrazy, który znajduje się pod wyrzuconą cyfrą.

Jak tylko wrócę do pracy po L4 mam zamiar dać szablony kółek chętnym 3-klasistom i jako dodatkowe zadanie, w domu, narysują obrazki prezentujące słowa z naszych ostatnich zajęć, a na kolejnych zajęciach zagrają w parach. Po zapisaniu słowa pisownię będą mogli sprawdzać w swoich notatkach i sami będą przyznawać sobie punkty.