poniedziałek, 4 września 2017

Europejski Dzień Języków - pomysły i materiały na zajęcia


Dobry wieczór :)

Wielkimi krokami zbliża się Europejski Dzień Języków (26.09,wtorek).
Przygotowałam trochę materiałów, które wykorzystam z uczniami w różnymi wieku, od dzieci po dorosłych.

Zrobiłam planszę, w której użyłam rzepów samoprzylepnych. Plansze są do pobrania w wersji czarno-białej. Wyglądają super wydrukowane na kolorowym papierze.
Użyłam lamininatora i rzepu, bo chcę mieć tę planszę na dłużej. Jestem pewna, że wykorzystam ją nie raz.
Jeśli Wasze grupy w szkole są duże warto przemyśleć wydrukowanie kilku plansz i podzielenie uczniów na kilka drużyn.
Zadaniem uczniów jest dopasować język i słowo, które oznacza "Hello".

Moja plansza prezentuje się tak:





Kolejna zabawa to dopasowana do tematu wersja gry "I have...Who has...?". Tym razem zagramy z "I live in...Who lives in...?". Kilka wariantów gry:

Karty dzielimy między uczniów (parzysta liczba kart dla ucznia; kartę z "Finish" biorę dla siebie). Uczeń,który ma start wykłada kartę i mówi "Who lives in...?" i wymienia nazwę kraju, którego flagę widzi na obrazku. Wszyscy szukają odpowiedzi na to pytanie "I do. I live in..."-w zdaniu powinna być podana stolica danego państwa.

Myślę,że odliczanie czasu może świetnie sprawdzić się w przypadku tej gry. Jeśli przygotujemy dwa zestawy uczniowie mogą układać karty (ślimak- patrz na obrazek) na czas. Nie dzielimy wtedy kart między uczniów, a po prostu wspólnie je układają, flaga - stolica - flaga - stolica itp.
Jeśli uczniowie mają dostęp do Internetu to pozwólcie im z niego korzystać :)









Przykład "ślimaka".



Starsi uczniowie (gimnazjum/liceum) mogą wykonać plakaty (mapy myśli),które będą odpowiadały na pytania:


Why do we learn foreign languages?

How can we learn foreign languages?

Rules for learning a foreign langauge


Zrobiłam też karty obrazkowe + wyrazowe. 
Karty obrazkowe można wykorzystać do memory game lub gry Snap. 
Nauczyciel wykłada karty, jedna po drugiej, jeśli wśród wyłożonych kart pojawi się para uczeń musi zgarnąć karty nazywając je. Kto pierwszy ten lepszy :) 

W zestawie jest 39 kart :)) 


Wykorzystana w materiałach grafika pochodzi ze strony freepik.com



Jeśli podobał Ci się wpis i przygotowane materiały zostaw po sobie ślad na blogu lub fp :) 


17 komentarzy:

  1. Świetne materiały, dziękuję! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super😁dziękuję bardzo

    OdpowiedzUsuń
  3. love this ideas.. thanks!

    OdpowiedzUsuń
  4. No łał😁💪

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle super!! :) dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zwykle - super. Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Who lives in... wpadło mi w oko :D Dziękuję, mam pomysł na lekcję z moimi grupami ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne, świetne, świetne. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wielkie dzięki. Pomysłowe i super wykonane. Niesamowite.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, tylko pozazdrościć pomysłowości i pracowitości

    OdpowiedzUsuń
  11. Just awesome:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysły! Ale o co chodzi ze ślimakiem???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślimak to kształt w jaki układa się te karty "I live...Who lives...?" :)

      Usuń
  13. Świetny pomysł, tylko na fladze Peru brakuje rysunku (godła) na białym polu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuuups, użyłam flagi cywilnej Peru. Dziękuję za komentarz, poprawię :)

      Usuń