Celem jest powtórzenie stopniowania przymiotników oraz tworzenia przysłówków.
Potrzebujemy: planszę, karty do gry (wydrukowane na kolorowym papierze [kolory muszą się zgadzać] lub wydrukowane kolorowym tuszem łącznie z tłem), pionki, kostka.
Plansza składa się z kolorowych kółek. Kolejno rzucamy kostką i przesuwamy pionek o ilość wyrzuconych oczek. Bierzemy kartę koloru pola, na którym stoimy.
Pole filetowe oznacza, że musimy utworzyć przysłówek. Polecam go nie tylko mówić, ale także zapisywać.
Pole żółte oznacza stopniowanie - uczeń zapisuje stopień wyższy i najwyższy przymiotnika. Przymiotniki są pomieszane (jest też stopniowanie opisowe i kilka wyjątków).
Pole niebieskie oznacza, że musimy ułożyć zdanie z stopniem wyższym przymiotnika z użyciem wyrazu "than".
Jeśli uczeń wykona poprawnie zadanie zostaje na swoim polu. Jeśli przysłówek/stopniowanie/zdanie będzie błędne uczeń cofa się do poprzedniego pola.
Pola specjalne (+2/-1) uczeń przesuwa się dwa miejsca do przodu lub cofa o jedno pole.
Pole ze znakiem zapytania - uczeń sam wybiera kolor karty.
Tła:
hej, w jakim programie wykonujesz dobble? Chciałam wydrukować to o ubraniach ale słownictwo z lekcji trochę się różni od twojej propozycji. Z góry dzięki. Pozdrawiam Jaga
OdpowiedzUsuńCześć! :) Dobble robię w generatorze http://dobble.gorfo.com/generator/pl
UsuńA po co te karty tła kolorowe?
OdpowiedzUsuńJeżeli będziemy kładli odwrócone karty "na kupkę" będzie wiadomo, które są które. Nie pomylą Nam się wtedy karty. Ale tło nie jest konieczne. Poza tym ekonomiczniej wydrukować na kolorowym papierze ;)
Usuńsuper! już wydrukowane i zalaminowane, dziękuję! :)
OdpowiedzUsuń