niedziela, 14 maja 2017

5 pomysłów na przedwakacyjne role-play dla dzieci

Na samym wstępie muszę Was przeprosić.
Niestety przez ogrom obowiązków nie zdążyłam opisać i dołączyć wszystkich moich propozycji dotyczących tego tematu, a tylko ich część. Na pewno w najbliższych dniach postaram się uzupełnić wpis.


Wielu moich uczniów spędza wakacje za granicą, gdzie mają szansę komunikowania się w języku angielskim. Maj to miesiąc, w którym na wszystkich zajęciach skupiam się na rzeczach, które myślę,  że mogą przydać się podczas wakacyjnych rozmówek za granicą.
Kupowanie napojów, lodów, pytanie o drogę, zamawianie jedzenia, problemy w hotelu, proszenie o coś w recepcji it.


Pomysły, które dziś przedstawię wykorzystuje w 3-6-klasie, ale zdarza mi się również przemycić na zajęcia ze starszymi uczniami. Wiele zależy od poziomu językowego uczniów. 

1. Kawiarnia 

Przygotowałam bardzo proste menu, z którym zapoznajemy się podczas zajęć. 
Ćwiczymy rozmówki czytając dialog, a pózniej czytamy go jeszcze raz podstawiając własne zamówienie.

Przygotowałam również karty, które wycinamy, a uczeń losuje co ma zamówić w kawiarni i na podstawie treści kartki tworzymy dialog. 



Jak widzicie menu nie ma cen. Ceny można wymyślić razem ćwicząc przy okazji pytanie "How much..." i podawanie cen.

2. Karty z sytuacjami

Uczeń zapoznaje się z sytuacją i musi odpowiednio zareagować.
Sytuacje napisane są w języku polskim, żeby słownictwo nie było podane na tacy.
Trzeba pogłówkować. Zanim odegramy konkretną scenkę możemy wspólnie pomyśleć o słowach, których uczeń potrzebuje, albo możemy dać mu minutę na ich sprawdzenie w słowniku.

Myślę,że te karty swobodnie można by użyć nawet na zajęciach z gimnazjalistami i dorosłymi. Są bardzo uniwersalne.




3. Restauracja

Uwielbiam bawić się w restaurację. Tworzenie własnego menu lub wykorzystywanie materiałów autentycznych tj. menu pobranych ze stron różnych restauracji. Zamawiamy, odgrywamy role klientów lub kelnerów, wymyślamy problemy jakie mogą pojawić się w restauracji i staramy się im zaradzić. There is a bug in my broccoli! My spoon is dirty! That's not my order! My soup is cold!


Popatrzcie na menu znalezione w sieci, które wydrukowałam na papierze technicznym.





Moje grupy były zachwycone tymi menu. Myślę, że i Waszym uczniom się spodobają.

O restauracji pisałam więcej do nowego numeru EnglishLand, który pojawi się w sieci jeszcze w maju :) 



Na celowniku mam jeszcze hotel i wskazywanie kierunków, ale wpis, jak obiecałam, uzupełnię, a dziś na menu kończę.

Mam nadzieję, że nie czujcie się bardzo zawiedzeni i poczekacie jeszcze kilka dni na całość wpisu. 

A teraz koniecznie zajrzyjcie do reszty dziewczyn biorących udział w akcji High5

Ewa Szymkowiak - Londyn w 5 smakach.

14 komentarzy:

  1. Warto czekać na więcej, a tymczasem dziękujemy za inspiracje! :) Ale się rozgadamy przed tymi wakacjami! :))) High5!

    OdpowiedzUsuń
  2. Za chwilę zaczynam omawiać restaurację i jedzenie. Dzięki Dominika :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy14 maja, 2017

    U mnie też bawimy się w kawriarnię - dzieciaki mają super zabawę :) To menu z restauracji jest super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Karty z sytuacjami idą jutro w ruch :) Fajnie, że znalazłaś menu z obrazkami - młodszym ułatwi to pracę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, ile fajnych rzeczy do druku, dobrze że wczoraj kupiłam papier bo po dzisiejszej akcji zapowiada się wielkie drukowanie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne materiały, przydadzą się na niejednych zajęciach. dziękuję za świetne pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne materiały, warto czekać na więcej! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Mało, że udało się wyrobić w czasie, to jeszcze dobrać tyle super materiałów 😊 🖒🖒🖒

    OdpowiedzUsuń
  9. Takich materiałów brakuje! Bardzo się cieszę, że już jestem w ich posiadaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super przedstawione materiały, które tylko zachęcają do tego, by je wykorzystać :) jak dla mnie na wielki plus!

    OdpowiedzUsuń
  11. Odgrywanie scenek w restauracji na pewno podobałoby się dzieciakom, które lubią udawać i wcielać się w role. Fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! Na pewno wykorzystam na kilku zajęciach w przyszłym tygodniu wszystkie pomysły! :) I czekam na hotel i kierunki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki dziewczyny, zdejmujecie ze mnie wielki ciężar w postaci przygotowania materiałów. Jesteście nieocenione.

    OdpowiedzUsuń