środa, 17 maja 2017

The Odd One Out

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to ćwiczenie tylko dla dzieci, ale w przypadku tych plansz nie wszystkie odpowiedzi są tak jednoznaczne. Czasem trzeba trochę pogłówkować, a najważniejsze, żeby uzasadnić DLACZEGO coś nie pasuje.

Plansze testowałam na mężu i o dziwo odrzucał inne obrazki niż te, które były w moim "kluczu odpowiedzi". Pokazałam je na warsztatach i uczestniczki też miały czasem różne odpowiedzi.
To właśnie sprawia, że można podyskutować.

Plansza nr 1. Co nie pasuje?
Truskawka, bo nie rośnie na drzewie.

Plansza nr 2. Co nie pasuje?
Mycie rąk, bo reszta to sporty. 

Plansza nr 3. Co nie pasuje?

Słońce oczywiście. Reszta to pojazdy.

Plansza nr 4. Co nie pasuje?


Stopy, bo nie są częścią twarzy.

Plansza nr 5. Co nie pasuje?

Piłka.Dlaczego? Wszystkie pozostałe rzeczy się otwiera. 

Plansza nr 6. Co nie pasuje?

Babeczka. Pozostałe obrazki to napoje. A co gdyby uczeń powiedział "sok ananasowy, bo lubię wszystko oprócz niego".Ważne, żeby było uzasadnienie. 

Plansza nr 7. Co nie pasuje?


Plecak. Reszta to rzeczy związane z urodzinami.

Plansza nr 8. Co nie pasuje?

Lustro, bo resztę podłącza się do prądu. 

Plansza nr 9. Co nie pasuje?


Gumka do mazania, bo resztą możemy pisać.

Plansza nr 10. Co nie pasuje?

Rower, bo ma tylko 2 koła. 

Plansza nr 11. Co nie pasuje?


Zupa, bo to nie mięso (może mieć, ale nie musi);

Plansza nr 12. Co nie pasuje?

Bluza, bo wszystko pozostałe ubrania są eleganckie. Chociaż mój mąż stwierdził,że ta bluza pasuje, a nie pasują buty, bo ubiera się je na stopy.

Plansza nr 13. Co nie pasuje?

Żaba, bo nie lata. 

Plansza nr 14. Co nie pasuje?


Fotel, bo nie stoi w kuchni.

Plansza nr 15. Co nie pasuje?

Brokuł. Nie jest owocem.

Plansza nr 16. Co nie pasuje?

Aaaa,znowu brokuł, bo nie jest słodki.

Plansza nr 17. Co nie pasuje?


Pies, bo nie jest dzikim zwierzęciem. Mój mąż twierdzi, że krokodyl,bo reszta jest brązowa...



Jeśli macie w klasie projektor to plansze zamiast drukować można wyświetlać. 


5 komentarzy:

  1. wyświetliłam dzisiaj trzecioklasistom. W planszy nr 1 nie pasuje banan - bo nie ma zielonego listka :)
    a na planszy 16: lizaki bo są twarde i mają patyczki:) super materiały, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha! Fanatastyczne odpowiedzi :) U mnie też jedna grupa powiedziała, że banan nie pasuje bo nie rośnie w Polsce ;)

      Usuń
  2. Super! Sama miałam przy tym niezła zabawę, bo najpierw próbowałam na sobie bez zaglądania odpowiedzi. Moje rozwiązania w wielu przypadkach były inne, co do butów to pomyslałam tak jak Twój mąż :-) Podejrzewam, ze dzieciaki bedą miały jeszcze inne przeróżne uzasadnienia co do swoich wyborów. Super zabawa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne, plansza 17 nie pasuje lew, bo jako jedyny ma zamknięte oczy (śpi????) Genialne ćwiczenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo! Tej odpowiedzi jeszcze nie słyszałam. Wykorzystałam plansze z wieloma grupami i padały bardzo różne odpowiedzi i to jest w tym piękne ;)

      Usuń