1. Ponieważ w piosence pojawiają się słowa :
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
warto przypomnieć lub nauczyć maluchów znaczenia forward i back/backward.
Moi uczniowie znali już wcześniej piosenkę Seven Steps, w których wystepują te dwa zwroty, więc dla powtórzenia zaśpiewaliśmy ją jeszcze raz.
Ale oczywiście można i bez piosenki wydawać polecenia Seven steps forward/ Five steps back/ Three giant steps forward/ Eight little steps back. Przy okazji maluchy powtórzą liczby :)
2. Action verbs : walking, stomping, jumping, skipping
Najprościej zaprezentować te czasowniki przez pokazywanie. Dla ułatwienia od razu możemy powtórzyć więcej czasowników (flying, swimming, running, climbing), bo przyda nam się to w dalszej części lekcji.
3. Jungle animals : frog, monkey, toucan, tiger
Ponieważ moi uczniowie temat zwierząt mają już raczej obcykany, cztery zwierzęta wydawały mi się za mało i przygotowałam mnóstwo innych kart z wild animals. Dla powtórzenia bawimy się w miming game, w której udajemy zwierzaki, a także rozpoznajemy i wydajemy dźwięki zwierząt.
Wykorzystałam do tego plik audio (bez video) znalezniony na youtube. Puszczałam dzieciom nagranie, zatrzymując po każdym zwierzęciu i musiały rozpoznać co to było za zwierzę (ominęłam niektóre zwierzęta)
Graliśmy także w moje BINGO, które robiłam specjalnie pod tą lekcję.
4. Walking In The Jungle ... przechodzimy do piosenki.
Oglądamy video i słuchamy piosenki bez zatrzymywania i wtrącania niczego.
Od razu po piosence zadaje kilka pytań, najpierw grupie, a pózniej indywidualnie: X, are you afraid of spiders/tigers/snakes/frogs?
5. Ruszamy do dżungli ! Let's go to the jungle!, można też powiedzieć Let's go to the zoo! (niektóre dzieci będą się upierać, że przecież kot nie mieszka w dżungli;))
Rozkładamy na podłodze wszystkie możliwe flashcardy ze zwierzętami (wild/farm/pets).
Ustawiamy się gęsiego. Najpierw "wycieczkę" prowadzę ja:
"Let's go! (śpiewamy) Walking in the jungle, walking in the jungle, walking in the jungle, walking in the jungle . One step, two steps, three steps forward. One step, two steps, three steps back."
Zatrzymujemy się i spoglądamy na kartę, która jest najbliżej Nas. Pytam uczniów "What is it?". Uczniowie odpowiadają. Jeśli jest to grozne zwierzę, którego się boimi krzyczymy ruuuuuuuun! i uciekamy. Jeśli nie, idziemy dalej. Przewodnicy się zmieniają i za każdym razem ktoś inny prowadzi grupę zmieniając słowa piosenki na swimming in the jungle/flying in the jungle/stomping in the jungle itp.
Dzieciom bardzo podobała się ta zabawa, szczególnie gdy można było wrzeszczeć na całego "ruuuuuuun!" i ciężko się nie domyślić, że zazwyczaj kierowały grupę w stronę takich zwierząt...:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz