sobota, 21 marca 2015

Walking In The Jungle

Dziś przedstawię kilka zabaw i gier wymyślonych na podstawie Walking In The Jungle by Super Simple Songs. 

1. Ponieważ w piosence pojawiają się słowa :

One step. Two steps. Three steps forward. 
One step. Two steps. Three steps back.

warto przypomnieć lub nauczyć maluchów znaczenia forward i back/backward. 
Moi uczniowie znali już wcześniej piosenkę Seven Steps, w których wystepują te dwa zwroty, więc dla powtórzenia zaśpiewaliśmy  ją jeszcze raz. 


Ale oczywiście można i bez piosenki wydawać polecenia Seven steps forward/ Five steps back/ Three giant steps forward/ Eight little steps back. Przy okazji maluchy powtórzą liczby :) 

2. Action verbs : walking, stomping, jumping, skipping

Najprościej zaprezentować te czasowniki przez pokazywanie. Dla ułatwienia od razu możemy powtórzyć więcej czasowników (flying, swimming, running, climbing), bo przyda nam się to w dalszej części lekcji. 

3. Jungle animals : frog, monkey, toucan, tiger
Ponieważ moi uczniowie temat zwierząt mają już raczej obcykany, cztery zwierzęta wydawały mi się za mało i przygotowałam mnóstwo innych kart z wild animals. Dla powtórzenia bawimy się w miming game, w której udajemy zwierzaki, a także rozpoznajemy i wydajemy dźwięki zwierząt. 
Wykorzystałam do tego plik audio (bez video) znalezniony na youtube. Puszczałam dzieciom nagranie, zatrzymując po każdym zwierzęciu i musiały rozpoznać co to było za zwierzę (ominęłam niektóre zwierzęta)

Graliśmy także w moje BINGO, które robiłam specjalnie pod tą lekcję. 





4. Walking In The Jungle ... przechodzimy do piosenki. 
Oglądamy video i słuchamy piosenki bez zatrzymywania i wtrącania niczego. 



Od razu po piosence zadaje kilka pytań, najpierw grupie, a pózniej indywidualnie: X, are you afraid of spiders/tigers/snakes/frogs?

5. Ruszamy do dżungli ! Let's go to the jungle!, można też powiedzieć Let's go to the zoo! (niektóre dzieci będą się upierać, że przecież kot nie mieszka w dżungli;))

Rozkładamy na podłodze wszystkie możliwe flashcardy ze zwierzętami (wild/farm/pets). 
Ustawiamy się gęsiego. Najpierw "wycieczkę" prowadzę ja:
"Let's go! (śpiewamy) Walking in the jungle, walking in the jungle, walking in the jungle, walking in the jungle . One step, two steps, three steps forward. One step, two steps, three steps back." 
Zatrzymujemy się i spoglądamy na kartę, która jest najbliżej Nas. Pytam uczniów "What is it?". Uczniowie odpowiadają. Jeśli jest to grozne zwierzę, którego się boimi krzyczymy ruuuuuuuun! i uciekamy. Jeśli nie, idziemy dalej. Przewodnicy się zmieniają i za każdym razem ktoś inny prowadzi grupę zmieniając słowa piosenki na swimming in the jungle/flying in the jungle/stomping in the jungle itp. 

Dzieciom bardzo podobała się ta zabawa, szczególnie gdy można było wrzeszczeć na całego "ruuuuuuun!" i ciężko się nie domyślić, że zazwyczaj kierowały grupę w stronę takich zwierząt...:) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz