wtorek, 30 czerwca 2015

The Frog Family

Uwielbiam storytelling na zajęciach! A jeśli jeszcze wykonalne jest odgrywanie scenek to w ogóle jestem over the moon! 

Jeszcze na zajęciach z metodyki w Kolegium miałam szansę zapoznać się z świetną historyjką The Frog Family, którą wielokrotnie wykorzystałam z moimi najmłodszymi uczniami, jednocześnie często ją modyfikując. 

Postaram się Wam dziś przedstawić kilka pomysłów na zajęcia oparte na The Frog Family

Story pochodzi z książki "Young Learners" wydawnictwa Oxford University Press, której autorką jest Sarah Phillips. 
"Próbka" książki dostępna jest  tu



Przygotowanie:


  • potrzebujemy rodzinę żabek (Daddy Frog, Mummy Frog, Sister Frog, Brother Frog i Babby Frog) 


Przygotowałam szablony, nieco różnią się od żabek, które używam, ale swoje robiłam lata temu.







DOWNLOAD 

Do ściągnięcia dwa pliki, wg. preferencji. 

Ja swoje drukowałam, każdą z osobna, na kolorowym papierze. 
Czarno-białe można użyć w z maluchami jeśli zdecydujemy się wspólnie stworzyć scenerię i wtedy mogą kolorować wg. swojego widzimisię. 



  • duży arkusz niebieskiego papieru, niebieską tkaninę lub po prostu, tak jak ja to zrobiłam, niebieski worek na śmieci, który imituje staw. 

  • liście, dwa, trzy, zależy od wielkości "stawu" 

Green Tree Leaf Clip Art

Tree Leaf Design for Coloring

Pre-teaching 

1. Zapoznajemy się ze słownictwem występującym w historyjce, tzn. 

frog, family members: daddy, mummy, sister, brother, baby, pond, leaf, jump, hot 

Jak widzicie słownictwo jest bardzo proste. Historia opiera się na licznych powtórzeniach więc nawet najmniejsze dzieci nie powinny mieć problemu z jej zrozumieniem, a co więcej, odegraniem. 

2. Kolory, liczby 

Możemy poprosić dzieci o policzenie żabek, liści (jeśli mamy ich nieco więcej), a także pytamy o ich kolory. 

3. Z 6-latkami tworzyliśmy profil żaby i budowaliśmy proste zdania. 

What colour is a frog? 
Can it swim? 
Can it fly? 
What can a frog do? 
What does a frog eat? 

Story

Opowiedziałam historię z pokazywaniem wg wskazówek autorki. 

Pózniej, dzieliliśmy się rolami i odgrywaliśmy
Wspólnie mówiliśmy słowa "It was hot, very, very hot" oraz "went jump, jump, jump, and sat on a leaf in the pond." 
Osoba, która jest którąś z żabek musi skakać z listka na listek (miejscem docelowym powinien być największy liść) i pózniej mówi "Come here!". 






Do wykorzystania nawet na zajęciach indywidualnych (sprawdziłam) i sprawdza się na zajęciach w "plenerze" :) 


W tym roku, jeśli dostanę grupę najmłodszych dzieci (3-4latków) zrobimy mini-przedstawienie. Uszykujemy meeeegaaaa staw, ogromne liście i żabki będą skakać i robić wielkie splash! 


2 komentarze:

  1. Super pomysł,na pewno wykorzystam we wrześniu.Przy okazji można dzieciaczki nauczyć o cyklu życia żaby i wprowadzić pojęcia egg,tadpole,froglet,adult frog:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Można przy tym wykorzystać podręcznik Bugs World 2, bo są tam bardzo fajne materiały dotyczące właśnie cyklu życia żaby ;)

      Usuń