wtorek, 1 września 2015

Whose tail?


Whose tail? 

Jako powtórkę zwierząt na zajęciach z najmłodszymi uczniami postanowiłam wykorzystać książeczkę Whose Tail? by Sam Lloyd, która jest prześwietna, oraz puzzle. 



Książka kiedyś była do kupienia na allegro, teraz nie widzę żadnej aukcji, ale za to jest do kupienia na ebay, może ktoś z Was korzysta. 

Książka opowiada o małpce, która ciągnie za ogon pewne zwierzę. To zwierze ciągnie kolejne... jak w "Rzepce" Tuwima :)  Zrobiłam zdjęcia zawartości. 



Czytamy/opowiadamy uczniom historyjkę i pozwalamy im odgadywać do jakich zwierząt należą poszczególne ogony. 



Jest zebra 


Jest i jeżozwierz...choć może nie jest to najpopularniejsze zwierzę wśród dzieci.



Niedźwiedź


Żyrafa 


Krokodyl


I na samym końcu groźny lew! Roar! 


Po obejrzeniu książeczki proszę uczniów o wymienienie wszystkich zwierząt, które zapamiętały z książki. 

Rozkładam również flashcards i  układamy zwierzęta w takiej kolejności w jakiej występowały w historii.








Karty można wydrukować podwójnie i wykorzystać do memory game, a można po prostu zagrać What's missing? 

A tu takie dwuczęściowe puzzle, które wydrukowałam dawno dawno temu, a dopiero niedawno zalaminowałam i wycięłam. Puzzle do pobrania tu.






 A tu przykładowe strony, na których znajdziecie gotowe puzzle do wydrukowania:


http://ironicadventures.com/wp-content/uploads/2011/12/Zoo.Animals.Heads_.Tails_.pdf

http://www.montessoriprintshop.com/uploads/SCF-88_Animal_Heads_and_Tails.pdf

http://www.itsybitsyfun.com/uploads/9/8/7/6/9876061/animal_puzzles_1014.pdf


1 komentarz:

  1. Nie mam tej książeczki, a wygląda bardzo ciekawie. Dzięki za ładne flashcards :)

    OdpowiedzUsuń