piątek, 3 lutego 2017

Ocean Creatures

Wczoraj post o tym samym tytule pojawił się u Edyty, autorki bloga Extrovertic4kids, i możecie poczytać go tu.

Edyta stworzyła świetne karty obrazkowe oraz karty pracy, opracowała ciekawostki związane z ocean creatures, a także zdradziła jak łatwo i bez dużego nakładu finansowego zrobić wędki, które można wykorzystać na zajęciach językowych.

Moje materiały dotyczą tej samej tematyki, ale myślę, że mogą stanowić fajne połączenie z materiałami Edyty.

Puzzle wyrazowe, tak bardzo lubiane, przez uczniów. Zawsze przygotowuje kilka zestawów, każda grupa dostaje swój  i układa swoje puzzle. Uczniowie, którzy znają już strukturę "have got" wybierają jedno z ułożonych z puzzli żyjątek i opisują je 2-3 zdaniami (w 1 lub 3 os.l.p) bez podawania nazwy zwierzęcia/rzeczy (muszla). Następnie czytają na głos opisy, a reszta klasy zgaduje co zostało opisane.
Dla jednej z grup, którą uczę planuje inne zdanie związane z puzzlami. Uczniowie pracują w grupach. Po ułożeniu puzzli każdy z uczniów otrzymuje pasek papieru. Proszę ich aby napisali jedno zdanie o jednym obrazku (It is.../It can.../It can't.../It has got.../It hasn't got../It eats..). Uczniowie mogą ustalić między sobą o czym będą pisać, ale pewnie i tak większość opisów będzie pasowała do wielu zwierząt (np. It can swim.). Nic nie szkodzi. Każdy pisze jedno zdanie na kawałku papieru. Pózniej drużyny wymieniają się karteczkami. Kolejno, po jednej osobie z drużyny, czytają zdanie i mówią "It's a/an..." i dopasowują zdanie do zwierzęcia.




Powstała także planszówka. Jeśli uczeń stanie na obrazku przedstawiającym zwierzę musi je nazwać/powiedzieć "It's....". Są również pola z różnymi zadaniami typu "Opisz", "Narysuj" itp. i szczerze mam nadzieję, że któryś z moich uczniów stanie na polu "Draw a whale with a pencil in your mouth", bo może być przy tym kupa śmiechu :-) Jest i pole "Ooops!", które oznacza, że uczeń cofa się do poprzedniego pola.


Przygotowałam również karty do gry "True or False?", którą pierwszy raz na blogu podzieliłam się w zeszłym roku.
Uczniowie biorą karty i ich zadaniem jest stwierdzić, czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe, a jeśli jest fałszywe to dlaczego; należy je poprawić.

Do gry można dorobić planszę, ale o wszystkim możecie poczytać w starym wątku.

Zrobiłam dwie wersje kart. Wersja numer 1 to zdania w 1 os. l.poj., z kolei wersja nr 2 zawiera zdania w 3 os. l.poj. Możecie wybrać, które są fajniejsze i odpowiedniejsze dla Waszych uczniów.







Jeśli wasza klasa jest liczna, a macie w klasie dostęp do tablicy interaktywnej, karty te można wyświetlić. Uczniowie czytają zdania i razem próbują ustalić czy to prawda czy fałsz. 

Przygotowałam również puzzle w dużej wersji A4. Jednak z nimi mam związane głębsze plany niż tylko układanka. 

Grupę dzielę na drużyny. Zadaniem każdej z drużyn jest zdobycie wszystkich elementów puzzli, tak aby stworzyć cały obrazek. Są dwa obrazki 7-elementowe i dwa 5-elementowe. Przed grą wybieramy jeden obrazek, który chcemy wykorzystać i drukujemy/kserujemy go tyle razy ile mamy drużyn.
Zadajemy drużynom pytania (trzeba ustalić wcześniej czy odpowiada cała drużyna razem, czy po kolei każdy członek drużyny). Za każdą poprawną odpowiedz drużyna zdobywa 1 obrazek. Drużyna, która jako pierwsza ułoży cały obrazek wygrywa.
Pytania mogą być zadawane po kolei każdej drużynie lub wybieramy po jedynym reprezentancie drużyny (w każdej rundzie inny), zadajemy pytanie i kto pierwszy poprawnie odpowie ten zdobywa punkt dla swojej drużyny. 





Pytania/Zadania do gry:








Zrobiłam też domino:




A na koniec coś co może być początkiem lekcji, czyli action cards jako warm-up.



1 komentarz: