wtorek, 16 stycznia 2018

KABOOOOOOOM

Kaboom na pewno już znacie, a jeśli nie to szybko możecie nadrobić czytając ten wpis.

Wprowadziłam kilka zmian do gry i wyszło coś naprawdę fajnego.
Grę zrobiłam dla klas 3, ale grałam również z klasą 4 i po odjęciu kilku kart z klasą 2.



Już wyjaśniam, krok po kroku, zasady.

1. Karty trzeba wydrukować na grubszym papierze (ja drukowałam z kolorowym rewersem), tak aby karty nie przebijały. To bardzo ważne.

2. Karty rozkładamy na stole, uczniowie kolejno losują karty i wykonują polecenie.

obrazek  -  nazwij lub ułóż zdanie z wyrazem

pytanie - przeczytaj i odpowiedz na nie

liczba - przeczytaj ją

godzina - przeczytaj

⏩ polecenie typu "Nazwij..."

przetłumacz - są tylko 3 takie karty, zawsze można je odjąć z gry jeśli komuś się nie podobają :)

Cyfry na dole kart (+1/+2/+3/+4/+5/+6) mówią nam o tym ile punktów zdobywa uczeń jeśli poprawnie wykona polecenie.
Jeśli odpowiedz jest błędna, wspólnie ją poprawiamy i kartę z powrotem odkładamy do puli kart.

W grze biorę udział karty: KABOOM i ATTACK. 

Jeśli uczeń wylosuje kartę KABOOM traci tyle kart ile jest podanych na karcie (np. -2 - oddaje 2 karty). Uczeń sam wybiera karty, które traci (uczniowie wybierają karty z najmniejszą ilością punktów i to jest ok.) Kartę Kaboom odkładamy na bok (nie bierze już udziału w grze), a karty, które stracił gracz wracają do gry (mieszamy je z pozostałymi).

Co robi ATTACK? Uczeń, który wylosuje kartę z napisem Attack może zaatakować innego/innych ucznia/uczniów i ukraść mu/im karty. Ilość kart, które może "ukraść" jest podana na karcie (np. +1/+3). Uczeń nie może wziąć więcej niż 1 kartę od jednej osoby (chyba, że jest za mało graczy wtedy może wziąć max 2 karty od jednej osoby). To "złodziej" decyduje, które karty chce wziąć więc to raczej oczywiste, że będzie brał te najbardziej punktowane.
Karta Attack odpada z obiegu.

Na końcu liczymy punkty i wygrywa osoba, która ma ich najwięcej :)

Udostępniam Wam również szablon, tak abyście mogli wstawić swoje polecenia dostosowane do Waszych grup. Pamiętajcie jednak, że szablon (niby kilka kratek i wypisane punkty) jest objęty prawami autorskimi i jeśli publikujecie w Internecie swoją wersję gry z użyciem mojego szablonu powinniście podać jego zródło :)

DOWNLOAD
Pictures - designed by Freepik

________________________________________________________________________________

Print out the cards and laminate them.
Lay out the cards faced down on the table or floor. The first player chooses a card and turns it over.

⏩ picture - what is it? - name the picture

⏩ question - answer it

⏩ number - read it

⏩ time - tell the time

⏩ Name...

The numbers on the cards say how many points Ss get for answering the question.

KABOOM - if a student chooses one of the "kaboom cards", he/she loses one or more cards (depending on the number written on the card). The kaboom card is put aside and the task cards are back in the game.
ATTACK - if a student takes a card that says "Attack", he/she can attack his/her friends and steal their cards (how many cards? It depends on the number written on the card). I don't allow my Ss to "steal" all the cards from just one person (not fair). The attack card is put aside.







2 komentarze:

  1. Suuuuper!

    A żeby atak się powiódł należy odpowiedzieć na pytania/wykonać zadania? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogąodpowiadać na pytania z kart, które zabierają, ale nie jest to u Nas zasadą :)

      Usuń