czwartek, 22 stycznia 2015

Picture cards

To prawdopodobnie ostatni post z cyklu "Winter ideas"...

Dzisiaj przedstawię moje pomysły na zabawę i naukę z kartami, które przygotowałam dla moich uczniów.

Karty wyglądają tak:




Przedstawiają one zimowe słownictwo, którego uczymy się na zajęciach.

Proszę dzieci o wycięcie kart, staram się wszystkim trochę pomóc, żeby poszło im to szybciej. Podczas takich prac jak np. wycinanie zawsze staram się włączyć jakąś piosenkę/piosenki w tle i często razem podśpiewujemy. Włączyłam Little Snowflake/I'm A Little Snowman i sobie nuciliśmy.

Możliwości wykorzystania takich kart na zajęciach jest mnóstwo. Zaprezentuje kilka z nich:

  1. Pick up ... - np. Pick up a scarf.  Prosimy uczniów o podniesienie wybranej karty. 
  2. Ordering the cards - Ja kolejno wymieniam nazwy rzeczy z kart, a uczniowie układają je w linii w usłyszanej kolejności. Na końcu porównują z sąsiadem czy mają tak samo ułożone karty, a ja zadaje pytania "What's number eight?" 
  3. What is it? - pair work - Uczniowie grają w parach. Na zmianę podnoszą karty i pytają się wzajemnie "What is it?" lub w parach wydają sobie polecenia "Pick up..." (na niższym stopniu znajomości języka mogą po prostu wymienić nazwę danej rzeczy a kolega/koleżanka musi daną kartę podnieść) 
  4. Memory game - we wstępnej fazie uczenia nowego słownictwa gramy całą grupą, bo mam nad tym większą kontrolę (czy prawidłowo nazywają odkryte karty i że w ogóle używają angielskiego:)), pózniej, jeśli wiem, że dzieci dostatecznie dobrze opanowały to słownictwo mogą zagrać w parach. Ze starszymi gram w memory z obrazkami i kartami wyrazowymi. Moja rada to poprosić rodziców o przygotowanie kopert, które dzieci mogą sobie wkleić do zeszytu i trzymać w nich karty, w innym razie karty w zastraszająco szybkim tempie się gubią...
  5. Bingo! - trochę zmodyfikowana wersja. Proszę uczniów aby ułożyły karty w dowolnej kolejności w rzędach po trzy karty, jeden pod drugim. W przypadku tych kart to akurat pięć rzędów. Gra jest banalnie prosta. Wymieniam słowa, a oni muszą usłyszaną kartę odwrócić. Pierwsza/e osoba/y, które mają odwrócone trzy karty w dowolnym rzędzie wygrywają. Warto też zaangażować w to dzieci trochę bardziej i poprosić aby to one na zmianę wymieniały nazwy. 

Dla starszych dzieci, które znają już litery przygotowałam również karty wyrazowe:



ice

igloo

jacket


snowman


reindeer

snow angel

gloves

snowboarding

snowball


cap


sledge

scarf

boots

skiing


snowflakes

Ich zadaniem jest połączenie picture cards z word cards i wklejenie do zeszytu. Często stanowi to zadanie domowe, które ma na celu utrwalenie słownictwa i jednocześnie stanowi informację dla rodziców co robimy, jakie słownictwo trzeba ćwiczyć.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz