niedziela, 25 września 2016

Present Continuous - ideas

Z jedną z moich grup zaczęliśmy niedawno Present Continuous. 
W Internecie jest mnóstwo ćwiczeń, ale ponieważ strasznie nudzą mnie zajęcia typu "Wpisz, uzupełnij, przekształć" przygotowałam kilka przerywników.

Na pierwszy rzut poszła - memory game. 
Jakiś czas temu robiłam podobną, ale z Present Simple (kilk




 Images by freepik.com


Karty warto wydrukować na papierze technicznym lub podkleić kolorowym papierem, żeby nie prześwitywały. 


Stworzyłam też planszówkę. Potrzebujecie tylko grę, pionki i kostkę. Uczeń musi opisać co robi osoba/osoby/zwierzę na obrazku używając oczywiście Present Continuous. Jeśli popełni wraca na wcześniejsze pole. 

images by openclipart.org

MEMORY GAME&BOARD GAME - DOWNLOAD

Bawiliśmy się także w "What am I doing?". Pozapisywałam w komputerze dużo obrazków różnych czynności. Jedno krzesło stało odwrócone tyłem do tablicy. Jedna osoba siadała na nim, a ja na tablicy interaktywnej wyświetlałam obrazek. Uczeń musiał odgadnąć co robi w tym momencie przez zadawanie Yes/No questions. My mieliśmy limit 10 pytań, ale to kwestia do ustalenia.Można określić limit czasowy. Zadajemy pytania typu "Am I in the bathroom?", "Am I at school?", "Am I outside?", czyli nie tylko pytania, w którym od razu wymieniamy czynność. 
Jeśli nie macie tablicy interaktywnej można do zwykłej tablicy powiesić kartę obrazkową z czynnością. 

Kalambury

W kalambury umie grać każdy, ale przy okazji Present Continuous warto je nieco utrudnić. Przygotowałam kartki, na których napisałam pełne zdania typu "She is drinking lemon juice", "He is playing the guitar". Uczeń wychodzi na środek klasy, losuje kartkę i musi przedstawić pełne zdanie. Jeśli ma "she" wskazuje jakąś dziewczynę w klasie, jeśli "they" to jakąś grupę oraz przedstawia czynność. Odgadujący musi jednak ułożyć pełne, poprawnie gramatycznie zdanie. 
Warto zamiast np. "She is eating." napisać "She is eating spaghetti", czyli tworzyć nieco bardziej złożone przykłady.

Opis obrazka

Idealne na Present Continuous są obrazki, które można znalezc w sieci.

Np.

Ja wykorzystałam ten obrazek do zrobienia quizu. Przygotowałam zestaw kilku pytań. 
Każda osoba/para dostaje obrazek, jeśli grupa jest duża i nie chcemy drukować można wyświetlić obrazek na tablicy interaktywnej jeśli mamy taką możliwość. Dajemy uczniom minutę na uważne przyjrzenie się obrazkowi i zapamiętanie jak najwięcej szczegółów. Po upływie minuty zabieramy lub gasimy obrazek. Czytamy uczniom pytania, a oni, na przygotowanych wcześniej kartkach, piszą odpowiedzi. Oczywiście pytania można wydrukować, ale ja wolę oszczędniejszą formę. 

Pytania te wykorzystałam w jednym z ćwiczeń w opublikowanym wczoraj zbiorze "Let's talk..."


Inne świetne obrazki to np.:





I ostatnie ćwiczenie pochodzące ze wspomnianego wyżej "Let's talk...".



9 komentarzy:

  1. super materiały! dzięki! a było już coś podobnego na present simple? moim uczniom sie mieszają jeszcze formy obdywu czasów i szukam czegoś ciekawego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym tygodniu będę przygotowywała materiały na powtórkę dwóch czasów, ich rozróżnianie i użycie. Na pewno się podzielę :)

      Usuń
    2. Dziękuje:)

      Usuń
  2. Super! Super! Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam jeszcze świetną zabawę, która angażuje ruchowo i wymaga dużego skupienia. Grupa staje w kółku i pierwsza osoba zadaje pytanie "What are you doing?" Osoba pytana mówi zdanie np. "I'm reading a book", ale wykonuje gest do innej czynności, np. skacze. Ta osoba pyta kolejną "What are you doing? a ta musi odpowiedzieć "I'm jumping", ale wykonać gest np. składania rąk do snu. Tworzy się taki łańcuszek jednaym słowem. Mam nadzieję, ze jasno to wyjaśniłam. Gwarantuję, że zabawa jest bardzo efektywna i daje dużo radości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo! Super pomysł! Wykorzystam jako rozgrzewkę ;) Dzięki!

      Usuń
  4. Zaczynam wycinanie :) Dziękuję za materiały i inspiracje! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie materiały zawsze w cenie. Już wiem z którą grupką je wykorzystam. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne! Szczególnie z tablicą i odwróconym krzesłem, robiłam to ze słówkami a nie wpadłam na to żeby użyć do gramatyki! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń