niedziela, 26 marca 2017

Present Perfect

Materiałów z Present Perfect było do tej pory niewiele, aż w końcu przyszedł czas na niego. 
Dziś pierwsza porcja nowych materiałów, ale w najbliższym czasie pojawi się coś więcej :) 

Na początek ćwiczenie - Present Perfect Simple and Continuous. 
Tworzymy zdania na podstawie obrazków i podpowiedzi. Dwa zdania do każdego obrazka: 
1) jak długo ktoś wykonuje daną czynność /zawód (lub np. jak długo jest kierowcą) 
2) rezultaty/osiągnięcia/efekty.


Więcej ćwiczeń pojawiło się wcześniej w zestawie "Let's talk..." 




Dziś do zestawu dorzucam memory game

Tym razem punktu nie zdobywa się po samym odkryciu dwóch pasujących kart, ale po znalezieniu pary i poprawnym sformułowaniu zdania z użyciem Present Perfect. Jeśli ktoś odkryje parę, ale powiedziane zdanie będzie nieprawidłowe nie zdobywa punktu i ponownie zakrywa karty. 

Aby kart nie prześwitywały drukuję je na grubszym papierze z kolorowym rewersem. 
Można je również podkleić kolorowym papierem.





Past Simple or Present Perfect? - domino



5 komentarzy:

  1. Super, z korkowiczami wkrótce powtarzam PP, więc przydadzą mi się Twoje materiały 😉 Dzięki 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Domino na present perfect super, zrobiłam na zajęciach one to one, sama się bawiłam przy tym!Zdjęcia na moim blogu.
    anglopunkt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybawczyni! Z 6 klasą zaczynam Present Perfect... Przyda się wszystko! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki wielkie za tą grę! Ja wykorzystałam domino na zajęciach z dorosłymi one-to-one. http://anglopunkt.blogspot.com/2017/03/present-perfect-or-past-simple.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle super pomysły :-) właśnie tego szukałam :-) dzięki :-) Magda

    OdpowiedzUsuń