piątek, 5 maja 2017

Past Simple - dobble

Stworzyłam nowe dobble z czasownikami. Z klasą 3 i 4 poznaliśmy już czas Past Simple, ale nie zadaje uczniom list z czasownikami do wykucia. Systematycznie poznajemy nowe czasowniki, zaczynając od tych, które najczęściej się pojawiają w ich opowiadaniach, tych, które nie zmieniają formy i tych, które są po prostu bajecznie proste do zapamiętania. 
Zrobiłam swoje własne dobble, których zawartość jest adekwatna do wiedzy moich uczniów. 
Czasowniki są mieszane - regularne i nieregularne. 

Oto ich lista:
Jeśli ktoś nie zna zasad Dobble i nie wie jak w to grać polecam filmiki instruktażowe na youtube. Najlepiej to zobaczyć.

W grupie gramy w ten sposób, że gdy znajdziemy wspólny element na dwóch kartach mówimy czasownik w czasie terazniejszym i przeszłym (see-saw, go-went),
Na zajęciach indywidualnych tworzymy pełne zdania (go-went; I went to the cinema last week.).

Kart jest 31. Jedna strona nie chce mi się załadować na blogspocie, ale na google drive, gdzie znajdziecie link to pobrania otwiera się normalnie. Przynajmniej u mnie. 






8 komentarzy:

  1. Cudne materiały. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanko:), w jakim programie tworzysz te cudeńka ??? dziękuję za pomysły. Jesteś cudowna i pomysłowa. nic tylko uczyć się od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! :) Bardzo dziękuję Dominiko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Biorę! Jutro szósta klasa będzie przygotowywać materiały dla piątej klasy na kółku. Przy okazji zrobimy powtórkę. Dziękuję 🙂

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć dziewczyny :) od pewnego czasu czytam tego bloga i jestem zachwycona jego zawartością. Zauważyłam że ma dużo czytelniczek i dlatego mam do Was wielka prośbę. Czy w wolnej chwili mogłybyście wypełnić ankietę której wyniki posłużą mi do napisania pracy dyplomowej? http://ankiety.interaktywnie.com/ankieta/5911c1636bcde/

    Będę wdzięczna za każdą odpoowiedź, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super ćwiczenia, akurat na dzisiaj! PS. Ta karta z jednym obrazkiem się jednak na otwiera w całości na google drive, mogłabyś ponownie ją wrzucić? :)

    OdpowiedzUsuń